Уважаеми колеги,
Тук можете да коментирате предложенията си за теми на курсовата работа по методика.
Искам само да ви подсетя, че вие също можете да предлагате теми за дискусия в блога. Това е възможност да размишляваме заедно върху всичко, за което не сме успели по една или друга причина по време на курса по методика... :)
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Искам да питам, тъй като учебният план по логика за 9 клас, от който ни дадохте линк е много неясен (може проблемът да е в мен), дали мога да разработя следния урок: "Видове съждения по количество и качество. Отношения между съжденията по истинност. Логически квадрат."(Логика 9. клас. Автор:Веселин Василев, Анубис, С., 2002) Ако не може, бих предложил следната тема, която експлицитно се забелязва в учебната програма: "Дедукция. Индукция. Аналогия. Факт."
ОтговорИзтриванеАлександър Димов
В програмата по логика няма експлицитна тема за логически квадрат, но тъй като това знание е полезно за по-късните теми като аргументцаияа, можеш да разработиш тази тема. Като молба и препоръка - нека логическият инструментариум да бъде подчинен на идеята за практическа приложимост на тези знания в различни случаи.
ОтговорИзтриванеВтората тема също е допустима. Тя е интересна също и от гледна точка на връзките, които по-късно могат да бъдат направени в проблемите на епистемологията в 11 клас. и по-специално с темата за методи на познанието.
Ще се постарая да покажа приложимостта. Може ли да не "навирам" разработката на урока в таблицата, като разбира се посоча какви са целите на урока, методите за постигането им и уточня колко време е необходимо за отделните части?
ОтговорИзтриванеАлександър Димов
Таблицата не е най-важното нещо, макар че курсовата работа е добър повод да изпробвате един синтетичен инструмент, който може и да ви хареса :)
ОтговорИзтриване